Friday Night Lights

Season 1 Episode 6

El Accidente

1
Aired Wednesday 9:00 PM Nov 07, 2006 on The 101

Trivia

FILTER BY TYPE

  • Quotes

    • Tim: Six
      Jason: Took you long enough to get here, man.
      Tim: My truck ain't running. We're putting in this four-barrel carb. I hitched a ride, man. Sorry.
      Jason: I'm guessing you know what this is about.
      Tim: I do?
      Jason: Yeah, of course you do. You wanna call yourself my best friend and you haven't shown up but once since I've been in here. Six weeks, man. Six weeks. Let me go ahead and recap my life for you over the last couple of weeks, huh? My day starts out with me laying down on this bed, well pretty much the whole day takes place with me laying down in this bed on my sorry quadriplegic ass. Every day, people come in here poking and prodding me like I'm a piece of meat. Go ahead and stick a catheter in me in places you don't want to know about. My big adventure of the day is going to the commode 'cause I gotta go at the same time everyday so I can teach my body how to crap on cue. Impressive, huh? And then Lyla comes running in-(laughing)--I wanna know if she's as chipper out there as she is in here. 'Cause I tell you what –I love that girl. I do, I love her more then life itself but I tell you what if she tells me how great everything's gonna be when I finally get out of here one more time, I'm gonna lose it. Point is this Timmy, while I'm in here dealing with all this, by myself, and my best friend is out there putting a four barrel carb in his damn truck. Is that what's important right now? Answer me this Timmy, what happened to Texas forever? Huh? What happened to living large? What happened to that eternal bond that you used to love to throw around when I was still healthy and headed towards the NFL? Huh? I need you here Tim! I need you here. I expect---I expect you here. You are my best friend. Grace period's over.

Tuesday
No results found.
Wednesday
No results found.
Thursday
No results found.
More
Less